Vuoden viimeinen Mahdollisuuksien tori Valkeakoskella 4.10.

Ilona Niinikangas
1.10.2003

Vuoden viimeinen Mahdollisuuksien tori järjestetään lauantaina 4.10. kello 12-16 Valkeakoskella Kirjaslammen alueella. Luvassa on monipuolista ohjelmaa koko perheelle: melontaa, improvisaatioesityksiä, luontopolku, musiikkia ja reilun kaupan kahvila. Lapsille on oma ekotekovekotin-työpaja, jossa askarrellaan leluja kierrätysmateriaaleista.

Paikalla on myös kymmenkunta järjestöä esittelemässä toimintaansa. Tapahtumaan ovat ilmoittautuneet muun muassa Elämäntapaliitto, YAD, (Youth Against Drugs), Valkeakosken seurakunnan lähetystyö sekä Yön usva.

Valkeakosken Mahdollisuuksien tori poikkeaa muista toreista siinä, että tapahtuman painopiste on kehitysyhteistyön sijaan kotimaan päihdetyössä. ”Meille oli yllätys se, että mukaan lähti niin paljon päihdetyön parissa työskenteleviä järjestöjä. Niissä taitaa olla keskimääräistä aktiivisempaa porukkaa mukana. Myös ympäristö- ja luontoseurat ovat lähteneet innolla liikkeelle”, kiittelee tapahtuman järjestäjä Petra Pikkanen Valkeakosken Vihreistä.

Valkeakosken tapahtuma on vuoden viimeinen Mahdollisuuksien tori. Tapahtumia on järjestetty tänä vuonna eri puolilla maata yhteensä kahdeksantoista. ”Mahdollisuuksien torit ovat näytönpaikkoja paikallisille järjestöille”, kertoo Kehitysyhteistyön palvelukeskuksen jäsenjärjestösihteeri Kirsi Airaksinen. ”Niissä tulee upealla tavalla esille kansalaisyhteiskunnan koko kirjo ja se, että aktiivisia ihmisiä on myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella.”

Mahdollisuuksien tori järjestetään Valkeakoskella ensimmäistä kertaa.

Projektityöntekijä
Petra Pikkanen