Kepa valitsi johtotiimin

Folke Sundman jatkaa Kepan toiminnanjohtajana. Hän on toiminut Kepassa järjestön perustamisesta lähtien.
Juha Rekola
18.6.2001

Kehitysyhteistyön palvelukeskus ry. Kepa on valinnut uuden kolmihenkisen tiimin johtamaan järjestön ohjelmakokonaisuutta ja toimiston työtä 1.9.2001 alkavaksi viisivuotiskaudeksi.

Toiminnanjohtajana jatkaa Folke Sundman. Uusiksi toimiksi perustettuihin Ohjelmajohtajan tehtävään valittiin yhteiskuntatieteiden maisteri Ville Luukkanen ja Hallintojohtajan tehtävään varatuomari VT Anri Kyöstilä.

Folke Sundman on toiminut Kepan toiminnanjohtajana järjestön perustamisesta lähtien16 vuotta. Ohjelmajohtajaksi valittu Ville Luukkanen tulee Kepaan Etelä-Afrikasta, jossa hän on toiminut Suomen ihmisoikeus- ja demokratiaohjelmasta vastaavana koordinaattorina suurlähetystön tiimissä. Hallintojohtajaksi valittu Anri Kyöstilä on viimeksi työskennellyt Suomen Lähetysseuran henkilöstötoimiston esimiehenä.

Johtotiimin toimien täyttö liittyy Kepan organisaation uudistamiseen. Uuden johto-organisaation luomisen lisäksi Kepan Helsingin toimiston työ rakennetaan syksystä alkaen tiimipohjaiseksi.

Kehitysyhteistyön palvelukeskus on suomalaisten kehitysyhteistyötä tekevien kansalaisjärjestöjen yhteistyö- ja palvelujärjestö. Siihen kuuluu yli 200 jäsenjärjestöä. Kotimaan palvelu- kampanja- ja tiedotustoiminnan lisäksi Kepa toimii yhdeksässä maassa Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa.