Etelän vapaaehtoisohjelman haku käynnissä

Haluatko tehdä työtä Reilun Kaupan banaanitilalla Ecuadorissa, hallinnoida hanketoimintaa Malissa, parantaa lapsityöläisten asemaa Nepalissa tai työskennellä Tongalla tai Nicaraguassa? Etvon haku päättyy 10.9.
24.8.2007

Lähde Etelän vapaaehtoisohjelma Etvon (www.etvo.fi) kautta 6–12 kuukaudeksi käytännönläheiseen kehitysyhteistyöhön. Etvo tarjoaa mahdollisuuden tutustua paikalliseen arkeen ja saada ensikäden kokemusta järjestöjen kehitysyhteistyöstä Etelässä. Vapaaehtoiset työskentelevät suomalaisten kansalaisjärjestöjen kumppanijärjestöissä kehitysyhteistyöhankkeissa.

Työkokemus antaa kehitysyhteistyöalalle tarvittavaa kenttäkokemusta ja hyvät valmiudet kehitysyhteistyön tekemiseen järjestöissä Etelässä tehdyn vapaaehtoisjakson jälkeen. Kaikki Etvon kautta lähtevät perehdytetään hankekoulutukseen ennen siirtymistä kohdemaahan.

Hankkeiden hallinnointia, koordinointia ja seurantaa tehdään eri järjestöjen tarjoamissa vapaaehtoistyöpaikoissa Latinalaisessa Amerikassa, Afrikassa ja Aasiassa. Tämän ohella tehdään konkreettista ympäristö-, opetus- tai sosiaalialan työtä.

Edellytämme vapaaehtoisilta vähintään 20 vuoden ikää sekä englannin tai espanjan taitoa tai ranskan kielen perusteita kohteesta riippuen. Osallistumismaksu on 200 euroa, josta palautetaan 80. Lähtijä maksaa itse matkakulunsa. Vapaaehtoistyöhön on mahdollista saada työelämävalmennustukea.

Etvo on Kehitysyhteistyön palvelukeskus Kepa ry:n ohjelma. Etvo tekee yhteistyötä ruohonjuuritason kansalaisjärjestöjen kanssa Latinalaisessa Amerikassa, Afrikassa ja Aasiassa.

Etvon vuoden 2007 hakuaika päättyy 10. syyskuuta. Hakupaperit sekä tarkemmat ohjeet löytyvät osoitteesta www.etvo.fi.