Asemiin saatava inhimillinen ulottuvuus

Aasia-Eurooppa-järjestöfoorumi AEPF päättyi tänään Helsingissä katukarnevaalitapahtumaan. Järjestöfoorumin loppujulistus korostaa Asemin demokratiavajetta ja vaatii ihmisten äänen kuulemista Asemissa.
7.9.2006

AEPF:n loppujulistus korostaa, että tällä hetkellä moni hallitus ja kansainvälinen instituutio palvelee suuryritysten pikemminkin kuin ihmisten tarpeita.

"Kymmenen vuoden aikana emme ole nähneet Asemin korostavan kehitystä ja kaikkien etua, vaan se on keskittynyt edistämään hallitusten ja yritysten välistä yhteistyötä. Sen agenda kallistuu kauppaan, investointiin ja poliittisiin kysymyksiin vaihtoehtoisten, ihmiskeskeisten kysymysten sijaan", loppujulistuksessa todetaan.

Julistus sisältää myös Burma/Myanmar -lausunnon. Siinä järjestöfoorumin edustajat vetoavat Asemiin, jotta Burman ihmisoikeuskysymykset ja demokraattisen opposition tilanne olisivat esillä huippukokouksessa. Foorumi vaatii myös YK:n turvallisuusneuvoston ottavan Burma-kysymyksen käsittelyynsä.

Loppujulistus löytyy kokonaisuudessaan AEPF:n verkkosivuilta.

Lisää tietoa aiheesta